ّ ّ ّ ّ ّ
از اقتدار در جبهه تا عذرخواهی از عابر پیاده در یک روز بارانی
تاریخ و زمان ارسال :24 دی 1391
دسته بندی : یادداشت
6
خلاصه یادداشت :

یک روز بارانی راننده همراه حاج احمد با پیکان در حال حرکت بود؛ بر اثر حرکت خودرو مقداری آب به نزدیکی عابری پاشید. حاج احمد به راننده گفت همین جا توقف کن و برو از عابر عذر خواهی کن... خاطره ای از همرزم ایشان سردار سید ابوالقاسم طباطبایی، معاون مهندسی دفاعی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء عنوان می شود: 24 دی 1391-11:25:20

یک روز بارانی راننده همراه حاج احمد با پیکان در حال حرکت بود؛ بر اثر حرکت خودرو مقداری آب به نزدیکی عابری پاشید. حاج احمد به راننده گفت همین جا توقف کن و برو از عابر عذر خواهی کن... خاطره ای از همرزم ایشان سردار سید ابوالقاسم طباطبایی، معاون مهندسی دفاعی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء عنوان می شود: شهید کاظمی در حد اعلا انتقاد پذیر بود. واقعا از نظر اخلاقی بی نظیر بود و نمی توانم کسی را با او مقایسه کنم. به جرات می توانم قسم بخورم دستکم تا زمانی که من با احمد کاظمی تماس مستقیم داشتم پای زن و بچه و خانواده قبل از تاهل و بعد از آن به خودروی بیت المال نرسید و هیچ گونه استفاده شخصی از بیت المال نکرد. *** عملیات رمضان بود. گمان کنم از شاهدان این صحنه یک نفر بیشتر زنده نیست. یعنی همه شهید شده اند. غیر از من یک نفر دیگر بیشتر زنده نیست. شهید کاظمی و خرازی روی خاکریز بودند. من پایین ایستاده بودم. آنها داشتند وضعیت دشمن را نگاه می کردند ناگهان ماشین غذا وارد خط شد. راننده دید که فرمانده لشکر حضور دارد. اگر شهید خرازی را نمی شناخت، احمد کاظمی را می شناخت. راننده ایستاد و چند تا گلابی به دست گرفت و به طرف ما آمد. به من که پایین خاکریز بودم یک گلابی داد. یکی را به حاج احمد داد و یکی را هم داشت می برد به طرف شهید خرازی که یکدفعه حاج احمد گفت: اخوی این چه کاری است که داری انجام می دهی؟! تو مطمئنی که به همه این رزمنده ها یک یک گلابی می رسد که داری به ما گلابی می دهی؟ من تا این لحظه نصف گلابی را خورده بودم. حسین خرازی گلابی را پس داد. احمد کاظمی هم پس داد. اگر یک نوشابه از بیت المال می نوشید پولش را پرداخت می کرد. *** حاج احمد راننده ای داشت که بچه کاشان بود. همه او را می شناختند. یک روز بارانی همراه حاج احمد با پیکان در حال حرکت بود. در کنار خیابان مقداری آب جمع شده بود که بر اثر حرکت خودرو مقداری آب به نزدیکی عابری پاشید. حاج احمد به راننده گفت همین جا توقف کن و برو از عابر عذر خواهی کن. احمد کاظمی در عین اقتدار، صلابت فرماندهی، عجیب فروتن بود. در جبهه افراد جلوی او تکه پاره می شدند و دور از احساسات نیروها را فرماندهی می کرد. حالا اینجا یک ذره آب پاشیده به عابری و احمد به راننده می گوید بایست و برو عذرخواهی کن از او. منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 74 شهید احمد کاظمی در روز دوم مردادماه سال 1337 در محله کوچه ملا شهرستان نجف آباد متولد شد. آموختن علم را در سن 7 سالگی آغاز کرد و در سال 1358 دیپلم ماشین آلات کشاورزی را از هنرستان دکتر شریعتی گرفت. از همان آغازین سال های نهضت امام (ره) به خیل مبارزان پیوست و در سال 1356 در عاشورای حسینی به علت شرکت در تظاهرات بر علیه رژیم پهلوی به همراه سه نفر از دوستان خود دستگیر و به مدت 15 روز شکنجه شد. با پیروزی انقلاب به اتفاق شهیدان محمد منتظری، غلام رضا صالحی، غلام رضا یزدانی، در دی ماه سال 1358 به سوریه رفت. تصمیم داشت همراه با گروه های فلسطینی آموزش های چریکی را در کنار سازمان های فعال فلسطینی طی کرده و در جرگه مبارزان علیه رژیم صهیونیستی قرار بگیرد. اما حوادث کردستان او را مجبور به بازگشت به ایران نمود. کاظمی به همراه سرلشگر رحیم صفوی و شهید خرازی صادقانه تلاش کردند تا امنیت به کردستان بازگردد. سال 1359 لباس سپاه پاسداران را بر تن کرد و با شروع جنگ علی رغم مجروحیتی که در یکی از جنگ های ضدانقلاب داشت و هنوز با عصا راه می رفت، به پادگان گلف اهواز رفت. تجربه های چریکی در پادگان حموریه سوریه و جنگ کردستان در محور فارسیاد – دارخوین به کمکش آمد و او به کمک نیروهای مردمی، حماسه ای بی نظیر آفرید. وی تا پایان مردادماه قبل از عملیات ثامن الائمه (ع) نیروهای مستقر در فیاضیه را به سه گردان رساند و در پنجم مهرماه به دشمن حمله نمود. با اتمام عملیات ثامن الائمه (ع) غنایم بسیاری را به دست آورد. احمد آذرماه سال 1364 یکی از برجسته ترین فرماندهان در سطح کشور شناخته شد. وی ضمن مبارزه، از تحصیل علم نیز غافل نشد و در این زمان مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران دریافت نمود. سال 1379 با حکم رهبر معظم انقلاب به مدت 5 سال به عنوان فرمانده نیروی هوایی معرفی گردید. در این مقطع نیز همانند گذشته توانست در جهت بالابردن توان و ارتقا ساختار و سازماندهی هوایی و موشکی، قدم های فوق العاده مهمی بردارد. وی برای اولین بار نیروی هوایی سپاه را مجهز به هواپیمای جنگنده سوخو 24 نمود و سازمان هلی کوپتری را با خرید هلی کوپترهای ام آی 17 سازماندهی کرد و حتی موفق به ساخت هلی کوپتر شد. وی که مفتخر به 55% جانبازی بود، به جهت رشادت ها و توانمندی های خود از دست مبارک مقام معظم رهب
برچسب ها :
*
*