ّ ّ ّ ّ ّ
لحظه به لحظه با پرواز ???
تاریخ و زمان ارسال :12 تیر 1392
دسته بندی : یادداشت
11
خلاصه یادداشت :

ناو وینسنس که خود را به نزدیکترین موقعیت رسانده بود، به دستور ناخدا ویل راجرز، موشک استاندارد را به سوی پرواز 655 شلیک کرد و ناگهان ساعت 10:22هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو شد و به پهنه آ‌بهای نیلگون خلیج فارس فرو افتاد. یکی از نمونه‌های آشکار جنایت‌های آمریکا در تاریخ کشورمان، واقعه 12 تیر ماه 1367 است که در این حادثه هواپیمای مسافربری ایرباس بر روی آب‌های خلیج فارس با 290 مسافر مورد هجوم موشک آمریکا قرار گرفت و پیکرهای تمام مسافران آب‌های نیلگون خلیج فارس را به سرخی نشاند. 12 تیر 1392-09:52:59

ناو وینسنس که خود را به نزدیکترین موقعیت رسانده بود، به دستور ناخدا ویل راجرز، موشک استاندارد را به سوی پرواز 655 شلیک کرد و ناگهان ساعت 10:22هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو شد و به پهنه آ‌بهای نیلگون خلیج فارس فرو افتاد. یکی از نمونه‌های آشکار جنایت‌های آمریکا در تاریخ کشورمان، واقعه 12 تیر ماه 1367 است که در این حادثه هواپیمای مسافربری ایرباس بر روی آب‌های خلیج فارس با 290 مسافر مورد هجوم موشک آمریکا قرار گرفت و پیکرهای تمام مسافران آب‌های نیلگون خلیج فارس را به سرخی نشاند. هواپیمای ایرباس- 300 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی در تاریخ 10 اردیبهشت 1361 به کشورمان تحویل داده شده بود و تا 12 تیر 1367 یازده هزار و 497 ساعت پرواز داشت؛ طبق برنامه پیش‌بینی شده، قرار بود این هواپیما با شماره پرواز 655 ، با 290 سرنشین، شامل 156 مرد، 53 زن، 57 کودک دو تا دوازده ساله، 8 کودک زیر دو سال، 42 نفر با ملیت‌های یوگسلاو، پاکستانی، هندی، عرب و 16 خدمه پروازی در ساعت 10 صبح به مقصد «دُبی» پرواز کند. * دوازدهم تیر ماه 1367، ساعت 9 صبح تعدادی از قایق‌های تندرو سپاه پاسداران که برای انجام یک مأموریت نظامی به منطقه جنوب جزیره قشم اعزام شده بودند، با تهاجم نیروهای آمریکایی مواجه میشوند. رزمندگان دریادل اسلام بلافاصله به مقابله با نیروهای آمریکایی مستقر در ناوها میپردازند. در جریان این درگیری، چند فروند هلیکوپتر آمریکایی بر فراز قایق‌های تندرو به پرواز درآمده و به سوی آنها شلیک میکردند؛ دلاورمردان سپاه اسلام همزمان با مقابله با ناوهای آمریکایی، به آتش هلیکوپترها نیز پاسخ میدادند. در این درگیری، یک فروند هلیکوپتر آمریکایی مورد هدف واقع و به قعر آب‌های نیلگون خلیج فارس فرو میرود. در این نبرد نابرابر، دو تن از رزمندگان حماسه‌آفرین مستقر در قایق‌های تندرو مورد هدف قرار میگیرند و مفقود میشوند. * دوازدهم تیر ماه 1367، ساعت 10 صبح هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، پرواز 655، با پانزده دقیقه تأخیر در ساعت 10:05 دقیقه از برج مراقبت فرودگاه بندرعباس تقاضای پرواز کرد. در ساعت 10:10 دقیقه این پیام از بلندگوی داخل هواپیما خوانده شد: «با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و درود بیکران به روان پاک شهدای اسلام و آرزوی سلامتی شما مسافرین عزیز، از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، خلبان محسن رضائیان، کامران تیموری کمک خلبان و محمدرضا امینی جزء مهندس پرواز، ورود شما را به هواپیمای ایرباس خوشامد میگوییم. شماره پرواز 655 مقصد ما دُبی میباشد. مدت پرواز ما تا دُبی 30 دقیقه و تا ارتفاع 14 هزار پا پرواز میکنیم. سر مهماندار شما در این پرواز آقای طالبی میباشد. لطفا کمربندهای مخصوص پرواز را ببندید، پشتی صندلی را به حالت اولیه برگردانید و از کشیدن سیگار خودداری فرمایید». در ساعت 10:17 دقیقه هواپیمای ایرباس ـ 300 به پرواز درآمد؛ دقایق نخستین پرواز و مراحل مختلف اوج‌گیری تا ارتفاع 12 هزار پا مطابق با طرح پروازی انجام شد و خلبان رضائیان به طور پیوسته با برج مراقبت فرودگاه بندرعباس و مراکز کنترل راههای هوایی ایران و امارات متحده عربی تماس داشت. * دوازدهم تیر ماه 1367- خلیج فارس ناو وینسنس که در تاریخ هفتم خرداد از بندر «سان دیه گو» وارد خلیج فارس شده بود، به قصد یک ماجراجویی هوایی به آب‌های ایران نزدیک شد؛ سیستم «ایجیز مارک» قلب این رزم‌ناو به شمار میرفت و وظیفه اصلی این سیستم کشف هدف‌های پرنده اعم از موشک، هواپیما و پردازش اطلاعات، تعقیب صدها هدف به طور همزمان و کنترل آتش علیه آنها بود. همچنین این رزم‌ناو به موشکهای زمین به هوا استاندارد - 2 با برد 48 کیلومتر نیز مجهز بود. چند لحظه پیش از ورود هواپیمای ایرباس - 300 به منطقه کنترل هوایی امارات متحده در محلی به نام «موبیت» خلبان رضائیان به مرکز کنترل راه‌های هوایی کشور اطلاع داد که قصد دارد به ارتفاع 14 هزار پا صعود کند. در همین لحظه، ناو وینسنس که خود را به بهترین و نزدیکترین موقعیت رسانده بود، به دستور ناخدا ویل راجرز، فرمانده ناو، موشک استاندارد- 2 به سوی پرواز 655 شلیک کرد. در ساعت 10:22 دقیقه ناگهان هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو شد و در طوفانی از دود و آتش، به پهنه آبهای نیلگون خلیج فارس فرو افتاد. با عدم اطلاع از سرنوشت هواپیما، برج مراقبت فرودگاه بندرعباس در تماسی با دُبی پیگیر سرنوشت پرواز 655 شد ولی آنها اظهار بیاطلاعی کردند. بلافاصله ستاد تأمین استان هرمزگان وضعیت اضطراری اعلام و فعالیت خود را آغاز کرد. * عملیات نجات دقایقی بعد، هلیکوپترها و شناورهای مختلف برای انجام عملیات شناسایی و نجات عازم منطقه شدند. سرنش
برچسب ها :
*
*